Joo, kyllä me oikeesti treenataankin vaikken aina niistä muista/jaksa kirjoittaa. Tylsääkin on koska ei osaa kirjoittaa eikä kuvia maneesilta oikein saa.

Kidi siis aloitti juoksun (eli pian odotettavissa Kämmilläkin) joten se kyllä oli mukana mutten viitsinyt sillä sitten treenailla, häiriintyis vaan ne nuoret urokset siellä.

Kämmi käy kuumana, sillä on nyt tullut pohjaton nälkä. Se kaivaa ja tökkii että anna jo nami. Vaikkei olis viel mitään tehnyt. Energiaa sillä agi-treenissä ei puutu ja jostain syystä näin kylmään aikaan (eli maneesilla vielä enemmän kuin piha treenissä) tarttis viedä se maneesilla pidettävään toko kisaan. Kuumuu ja räkyttää mulle radalla , Nolostunut.

 Mä oon oikea kukkahattu täti, kun koirakin komentaa. Kesällä kyllä ostan sitten sellaisen kukka lippiksen Cool 

No joo. Meillä oli teemana takaaleikkauket. HYVÄ niitä me ei kunnolla osata. tai joo ehkä koira osaa jos ohjaaja ajoittaa sen niin ettei "liiku" kunnolla vaan jää selkeesti jälkeen (tarkoituksella) mutta kun mä oon aina oppinut ohjaamaan edestä koiraa niin oli huikea tunne kun oppi jotain uutta. Tätä mä oon hakenutkin tavallaan Kämmin kanssa että saan koiran liikkumaan itseni edessä ja ohjaus silti toimii (paitsi A:n kontakti ei toiminut, ei ollenkaan) Tarttis ruveta tota opettelemaan saatais Kämmin aikoihin nopeutta. Kun se edestä ohjatessa on niin kiltti ja kuuliainen ettei liiku kuin mun tahtiin....  siitä johtunee ettei sitten ajat ole mitään huippuja (tämän olen tiedostanut jo kauan = tiedän että koiralla vauhtia piisaa, tosin mutkat ja käännökset ottaa puolen kilometrin kaarroksena) =siinä yksi treenattava kohta.... Tuntuu vaan niin vaikealta oppia se että antaakin sen koiran mennä edeltä....

tehtiin yksi kohtuullisen hyvin onnitunut ihan koko radan suoritus. siis räpellettiin itsemme maaliin. Tuntu kuin koko laji olisi ollut eri kun ohjasin takaa. tai koira tai jotain...ehkä tässä on ratkaisu... liian kauan junnannut samassa opetus tyylissä, eli opettanut itse koirani kulkemaan niin että mie menen ensin ja näytän mihin _sä_ meet... kun tuntuu että se on "varmempaa" .....muttei ehkä sitten ole

Ilmotin Kämmin tänään myös Lägin epävirallisiin kisoihin 24.1 eli käymme taas ohjaajalle varmuutta hakemassa lisää ja koiralle vieraita paikkoja ja esteitä (kun kisataukoa on ollut...) kunhan se juoksu alkaisi nyt sitten vasta sen jälkeen.